22 март, 2019

Една иновативна идея, превърнала се в техническо предизвикателство, открива своята реализация на пазара. Как се появяват картичките с добавена реалност, разбираме от създателя на проекта – Вичо Димитров, Изпълнителен директор на iGreet.

Каква историята на създаването на компанията? Кога дойде идеята?

Самата идея за проекта се зароди по време на магистърската ми програма по „Предприемачество и финанси“ на “The Business Institute” и „Висше училище по застраховане и финанси“ през 2014 г. Тогава технологията за добавена реалност тепърва се зараждаше, не беше толкова популярна и беше по-трудно достъпна. Също така, нямаше успешен продукт, който използва технологията и е изцяло насочен към крайните потребители. Няколко бяха факторите, които ме мотивираха да развия идеята:

  1. Поздравителната картичка изглеждаше много подходящ носител на технологията, защото тя подсилва ефекта от нея и в същото време е рекламен канал на продукта.
  2. Беше голямо техническо предизвикателство
  3. Тръпката да създадеш нещо, което никой не е правил!

От голямо значение беше и посещението ми в САЩ, където се запознах и с първият инвеститор в компанията Тим Дрейпър. Примерът на огромния американски пазар за поздравителни картички и отношението към новите технологии, спомогна за по-мащабната визия за развитие на идеята.

iGreet, като компания, бе основана в средата на 2015-та година, като в края на същата година пуснахме на пазара и първия ни продукт – поздравителни картички с добавена реалност, като може би сме първата компания в света, разработила подобен продукт. Към днешна дата продаваме картичките ни в над 300 обекта в страната.

Мисията ни е да създадем мост между физическия и дигиталния свят чрез продуктите и технологията ни, предлагайки на клиентите ни едно ново емоционално изживяване.

Колко души работят по иновативните картички?

Основния екип на iGreet се състои от петима души, съвместяващи доста разнообразни роли и отговорности, от дизайн и криейтив, до бизнес развитие, продажби и дистрибуция. Освен това работим и с няколко програмиста, както и с вече над 10 млади и талантливи художници.

Кои са програмните езици, които сте използвали за създаването?

Objective-C, C++, Java и PHP

Аутсорсвате ли създателите на картичките? Важно ли е да разбират от “добавена реалност”?

Всъщност това е в основата на идеята. Щастливи сме, че успяхме да изградим мрежа от талантливи художници, с които създадохме над 60 различни и уникални картички.

При направата на картичка, не е важно да се познава добре самата технология, а по-скоро да има цялостна визия за концепцията на самата картичка и какъв ще е нейния сценарии.

Смятате ли да разраснете екипа си? Какви специалисти ще търсите?

Винаги сме отворени към работа с нови художници, както непрестанно търсим нови търговски партньорства извън страната в лицето на търговски представители и дистрибуторски компании.

Популярни ли са white label решенията в България?

Нашето наблюдение за момента е, че white label решенията за добавена реалност, не са толкова популярни. Технологията е много нова и фирмите все още нямат опит да я използват, предпочитат да експериментират без големи инвестиции. Направата на едно white label решение обикновено изисква по-голяма първоначална инвестиция, повече ресурс за поддръжка, както и усилия за популяризиране на новото приложение.

В повечето случаи, нашите клиенти искат да създадем кампания през вече готовото ни приложение scanAR. Към момента имаме доста реализирани проекти, като най-масовата кампания, е съвместно с Престиж 96 – добавихме реалност в опаковките на вафли „Ная“. Това бе първата в България масова рекламна кампания с добавена реалност – за 10 месеца, имаме над 60 хиляди сваляния на приложението във връзка с кампанията, опаковките на вафли Ная са сканирани над 350 хиляди пъти. 

Какви продукти да очакваме от Вас в близкото бъдеще?

В този месец пускаме нов продукт на пазара – комплект сувенирни подложки на България с добавена реалност. Също така усъвършенстваме приложението iGreet, което в близко бъдеще ще позволява да се създават персонализирани картички.

Тагове: , , , , , , , ,