18 юни, 2019

Асен Божилов е софтуерен инженер и „дев звяр“ в Isobar Commerce. Обича да се рови в чужди кодове, като една следобедна доза кофеин му е достатъчна, за да затвори 10 бъга и да превърне Slack в изповедалня.

Каква е причината да го номинирате?

Накратко – защото е дев звяр… Още на интервюто направи много добро впечатление, веднага ни стана ясно, че е един от хората, за които всяка компания само си мечтае. Колкото и малоумни да са задачите, които понякога му поставяш, той все ги приема усмихнат и някак успява да ги завърши. Да, дори и тези, които нямат решение.

Опишете неговите професионални качества.

Супер изпълнителен. Винаги търси повече от едно решение. Всички QA са му благодарни, че подобно на Спенс, сам си е тестър.

Разкажете ни повече за него като личност.

Мрази да закъснява и да оставя недовършена работа, тежък живот го очаква, горкия…

Можете ли да опишете как протича неговият работен ден?

Идва прекалено рано в офиса, дори не съм сигурен, дали пие кафе. Първата му работа е да прегледа пощата и Slack – стандартна история. Само че той е подъл, целта му е да намери нещо спешно, което да мушне набързо в мастър, още преди да са дошли QA на работа… Така лесно се чупи всичко, но после да има извинение и обвинява PO за неадекватните изисквания. Не след дълго идва време за сутрешната стендъп среща. Това е и моментът, в който споделя за ранните перипетии, като разбира се хвърля и малко храна по чужд адрес. Започва се редовната работа, 1-2 бързи сторита и точно преди обедната почивка, създава pull request – 164 променени файла, 32 изтрити и 2 преименувани. Тийм лидерът му вярва, че няма нужда от оценка на риска (impact assessment). Нищо работа. Следобедите обикновено са по-мудни. Пълният стомах си казва думата и до към 15:00ч. работата едвам крета. Често го забелязвам точно в този интервал (15:00 – 15:15), да го засичам пред кафе машината за полагащата му се доза кофеин. Тази магична отвара със сигурност действа, гарантирам го. Точно след като го гаврътне, най-често започва и фурорът – 10-тина бъга (естествено чужди) мигновено се затварят, Slack става изповедалня и валят идеи относно как да подобрим я билд процес, я архитектура, я вътрешния фреймуърк… До каквото има достъп, все ще му намери кусур и ще измисли подобрение.

Какви са предизвикателствата пред него? По какви проекти работи?

Всичко пред него е предизвикателство, това което не е, вече е в миналото му. Като цяло, най-вече работи по пренаписването на един магазин гигант. Тук да вметна, че това си е един наистина грозен гигант, като онзи който разби вратата на Castle Black. С екипът му го модернизират – headless архитектура с React! През останалото време го занимават с вътрешни проекти и библиотеки, част от които бяха заченати именно от неговия екип, докато се бореха с гиганта.

Случва ли му се да помага на свои колеги за изпълнението на техните задачи?

Случва се, често. Той го отрича, но си личи, че му доставя удоволствие да се бърка в кода на другите.

Какви са хобитата му?

Eдно от хобитата му е: (сега всички ще „ах!“-нат …) да блъска във фитнеса. Другото, по-интересно за околните поне, е пчеларство. Дам, той е загрижен за синьото топче и рязко намаляващата популация на пчелите. Той знае, че те са отговорни за опрашване на XX% от цветовете в целия свят и разни други такива „за любопитните“ факти.

Каква музика слуша? Как се забавлява?

Електронна. Хаусче, баце. Забавите можем да ги разделим в две категории – дневни и нощни. Започваме с нощните: Асен обича да ходи по дискотечки, взимайки предвид музикалните му вкусове, става ясно, че клубните му предпочитания сочат най-често към елитарните столични заведения. През летните месеци обича да посещава плажни партита – споко, няма яхта. Денем се забавлява най-вече с оправяне на бъгове, а когато след работа излезе с приятели да пие кафе, предпочита да говори за dependency injection.

Интересува ли се от гейминг?

Разбира се, най-вече набляга над уменията си да владее топки, подкосява противници и създаването на отбори мечта – за FIFA иде реч. Даже активно взима участие в организирането и провеждането на фирмения FIFA турнир.

Кое предпочита – Android или iOS? Защо?

Много мрази iOS, не успява да се аргументира обаче. Най-често отговаря кратко и ясно – „ЦЯЛ ДЕН ИМ ОПРАВЯМ БЪГОВЕТЕ!!!“, което всички се досещаме, че е емоционален отговор…

С кои езици за програмиране борави? Кои са предпочитаните от него?

На сърцето му, сякаш най-тежко са легнали JavaScript и TypeScript. Миналото му е изпълнено и с доста C#, но все пак всеки има право на грешен избор. Хубавото е, че е надигнал глава и е изплувал от тъмнозеленото езеро, в което по погрешка е започнал да плува.

Бихте ли разказали интересна случка, свързана с него?

Имахме една тийм игра за края на 2018г. Събрали сме се всичките от development екипа, повече от 100 души сме били, и ще играем стандартна team building игра. Играта е „Две истини и една лъжа“, а за които не знаят – всеки на един лист пише за себе си две истини и една лъжа, след което всички листчета се сгъват прилежно, разбъркват се и се поставят в един куп. Участниците се разделят на N брой отбора, състоящи се от N брой хора, по-яко се получава, когато има по-малко хора в един отбор (3-4 души). Целта е всеки отбор да си изтегли листчета (ако отбора е от 4 души, тегли 4 листа) и да отгатне кои са авторите им. Въпросната игра я играем, в моят отбор бяха все непознати лица, а пък Асен бе до нас в друг отбор. Остава ни да отгатнем последния лист, вътре четем най-общите твърдения, които може да си представи човек, псуваме се, блъскаме се и не можем да решим Колега А или Колега Б е. А наш Асен седи и наблюдава, че даже се включи и започна да разсъждава с нас. Изминаха 10-те минути, които имахме и нямаше как, съгласихме се да се пробваме с Колега А. Съобщаваме предположението си, всички гледат изумени, а Асен се хили като хиена… Да, той беше авторът, който търсихме.

Тагове: , , , , ,