24 юли, 2019

Радослав Станков е Head of Engineering в Product Hunt. В компанията е от 2013 година, а днес ръководи интернационален екип от специалисти. Целта им е да оптимизират процесите в компанията в посока „Single Player Mode” – продължете с четенето, за да разберете какво означава това… 🙂

Какво е да бъдеш Head of Engineering в Product Hunt?

Тъй като работя в startup, тази роля обхваща доста отговорности – от една страна имам мениджърска роля – отговорен съм техническият ни екип да си върши работата, хората да са доволни и да се развиват професионално.От друга, имам технологична роля – отговорен съм за това какъв технологичен стак използваме, имам последната дума по архитектурните решения и гледам системите ни да работят надеждно. Също така пиша код и работя по различни нови функционалности в ProductHunt, както всеки друг в моя екип.

Product Hunt е американски стартъп, основан през 2013 г. от Райън Хуувър. През 2016 г., AngelList купува компанията. Аз съм в компанията от октомври 2014 г., а от 2018 г. заемам ролята Head of Engineering. В момента целият екип на Product Hunt е около 20 души, като работата е дистанционна. Нямаме повече от двама души в един град. Моят инженерен екип е съставен от шестима души. В него са хора от България, Канада, Белгия и Индия.

Product Hunt решава проблемите на хората, които са разработили мобилно приложение и сега търсят начин да разкажат на света за това. В основата си представлява дневна класация на най-новите технологични „неща“. Покрай проекта сме създавали множество други приложения и продукти с основна цел да помогнат на други създатели да стартират, валидират идеята си и да привлекат потребители.

Какви са изискванията и отговорностите на твоята позиция?

Като цяло от мен се иска всичко да работи добре. Какво значи “добре”? Зависи от контекста. Проектите трябва да бъдат готови навреме и без много бъгове, както и хората в моя екип да са удовлетворени. Трябва сайта ни да работи бързо.

Точно в момента работя по един изцяло нов продукт, който още е тайна. 🤫 Ако всичко върви по-план ще го release-нем в началото на август. Технологичният стак, с който основно работя е React, GraphQL, Ruby, PostgreSQL. Основната причина е, че тези технологии работят много добре заедно и съответно, че аз ги познавам отлично.

Коя е най-готината част от работата ти?

Това, което най-много ми харесва, е да виждам как хората в моя екип се развиват, правят по-яки неща и поемат повече отговорност. Намирам за важна част от работата си това да ментросвам своя екип и да развивам инженерите във все по-добри специалисти.

Другият готин аспект на това да работя в компания като Product Hunt е, че работя много близко до клиентите ни. По този начин имам възможността да участвам по-пълноценно в процеса на създаване на нови функционалности, както и да проследя как свършената работа помага на нашите клиенти. Всичко това ми действа много вдъхновяващо.

А кое е най-сложното нещо, което си правил в проект?

Една от по-интересните технологични миграции, които сме правили в Product Hunt, беше замяната на REST API-то, което ползвахме с GraphQL. Тогава GraphQL беше много нова технология. За да убедя екипа, трябваше да направя демонстрация. Харесах си група от станици, чиято разработка с REST/Redux ни беше отнела около две седмици работа. С GraphQL и Apollo (което избрах за GraphQL клиент) същите страници ги направих само за един работен ден, като в този ден се включваше и началната интергация на GraphQL. Също така направих презентация, в която изкарах наяве текущите проблеми, които имаме и как GraphQL ги решава. Последната стъпка беше да направим план за миграция. Това което решихме е да започнем да вкарваме GraphQL екран по екран. В началото GraphQL данните имаха съща форма както REST данните. След това написахме доста инструменти, с чиято помощ беше по-лесно да използваш GraphQL, отколкото REST за новите фунционалности. Сега, две години и половина по-късно, мога да кажа че това е едно от най-добрите технически решения, които сме вземали!

Представи ни екипа си!

Моят Engineering екип е от шестима души. Имам хора базирани в България, Канада, Белгия и Индия. Работим дистанционно, покриваме всички часови зони – винаги има буден инженер на разположение да реагира на извънредни ситуации. В екипа всеки програмист се води „Full Stack Developer“. Което значи, че всеки работи по целия ни стак. От това да пише HTML, CSS за дизайна, през това да връзва дизайна с React, до това да имплементира GraphQL API-то ни с Ruby on Rails и да знае как запазваме и структурираме данните си в PostgreSQL. Също така програмистите имат възможност да вземат и продуктови решения.

Като цяло се стараем да оптимизираме процесите си в посока „Single Player Mode“, което за нас означава, че един инженер трябва сам да може да работи по нови функционалности с минимални зависимости от други хора. Работата в дистанционен екип помага съществено в това отношение.

Откакто съм Dev, не мога да погледна на … по същия начин.

На новините по телевизията.

Не гледам телевизия. Но когато ми се случи да чуя нещо по темата за технологиите по телевизията, почти винаги е много неточно или направо комично.

Кое качество е задължително за един професионалист на твоята позиция?

Тъй като работим по много различни неща и света на технологиите се променя бързо, почти е невъзможно човек да знае всичко. Затова е много важно, първо, човек да има добри базови познания. След това остава да е любопитен да научава нови неща и да си признава, когато не е експерт в нещо. Особенно, когато е в по-ръководна позиция. Един мениджър трябва се да се доверява на това, че екипът му знае какво прави.

Коя технология не можеш да повярваш, че все още не е създадена?

Не се сещам за такава. По-скоро ми е трудно да повярвам, колко вече изобретени технологии не се прилагат от държавната администрация, банките и подобни институции.

 

Интервюто проведе Вяра Стефчева.

Тагове: , , , , , , , ,