7 декември, 2019

„Дивелъпъри в играта“ е новата инициатива на сп. DevStyleR, с която представяме поредица интервюта с дивелъпъри от български гейминг компании и студиа. С тази инициатива искаме да дадем думата на професионалистите, чиито труд стои в създаването на един продукт, но и нещо повече – да получим професионално мнение за гейминга и е-спортовете. 

Днес ви представяме Даниел Маринов – дългогодишен геймър и настоящ Level Designer в Dreamteck. 

Представете се? Какъв е вашият бекграунд в гейминг бизнеса?

Здравейте, казвам се Даниел и съм Level Designer. Геймър съм откакто се помня, а се присъединих към Dreamteck преди 3 години. Работя по Lifeslide и разработвам новите нива в играта.

На кои платформи работите? На кои езици програмирате?

Работим с гейм енджина Unity, като в момента разработваме за ios, macos и TVos. Не програмирам, работя главно с интерфейса на Unity и с Blender.

На каква техника предпочитате да работите? Какви са характеристиките й?

За разработката на играта се използва главно Windows машини, допълнително към тях разработваме и с Mac mini  и MacPro.

Спецефикациите на машините са:

CPU: Ryzen 7 2600x

Motherboard: Asrock B450 PRO

Ram: 16G HyperX Fury

GPU: Nvidia GTX 1660

Storage: Samsun evo ssd 500g

Какъв е бил най-трудният проблем, с който сте се сблъсквал, при работа по игра? Кога една игра е готова, според вас?

Проблеми в разработката на видео игри винаги има. Те са от най-различен характер и не мога да определя най-трудния. Голямо предизвикателство е балансирането на игра като Lifeslide. За да подсигурим на играчите едно хубаво изживяване, се опитваме да изградим нивата така, че да няма прекалено голяма разлика в трудността между нивата, но в същото време се опитваме всяко ново ниво да представлява изпитание за уменията на играча.

Следите ли електронните спортове? 

Да, главно следя електронните спортове за игрите които играя в дадения момент. В последно време най-вече следя RocketLeague.

Кои игри са най-подходящи за е-спортове и защо?

Потенциално всяка игра би могла да бъде е-спорт. Подходящата комбинация според мен е: игра, в която всеки играч започва на равнопоставена позиция. Игра, в която всеки инструмент за победа на един играч/отбор има своите плюсове и минуси. Игра, която предоставя повече от 1 начини на игра и този начин е валиден, но със своите негативи.

Коя е вашата предпочитана игра за е-спортовете?  

RocketLeague. 

Имате ли любим отбор?

Не мога да кажа, че имам 1 любим отбор, симпатизирам на няколко отбора, като: Mouse esports, complexity gaming, NRG, Cloud9.

Участвал ли сте в турнир?

Участвал съм в турнири по Planetary annihilation Titans. Предимно турнири организирани от общността, в която членувам. Визирам Discord сървър.

Имат ли дивелъпърите предимство, когато участват в е-спортове?

Единственото предимство, което един дивелъпър има пред останалите играчи е, че може да разгадае механиките на играта и да играе по-най-оптималния начин, но това предимство доста бързо се изпарява когато нивото на игра се вдигне. Накратко: да, ама за малко. Във високите ранкове дивелъпърите нямат предимство.

Как е-спортът влияе на гейм индустрията?

Е-спортът влияе на индустрията по много начини. Най-вече влияе на гледаемостта към нови игри. Когато имаш възможността да представиш нова игра по време, в което всички очи са обърнати към определена игра, било Dota, League или CS:Go, това е маркетинг, който трудно се постига.

Мислите ли, че е-спортовете ще станат олимпийски спорт?

Олимпийски спорт не, но съм на мнение, че ще има Олимпийска лига по е-спортове.

Какъв съвет бихте дали на други дивелъпъри в гейминга?

Нещото което бих казал на младите дивелъпъри е: направете първата стъпка! След това втората и т.н. Не чакайте да покажете на какво сте способни, показвайте, участвайте активно в групи, представете това, което можете пред възможно най-голяма публика. Използвайте социални мрежи, правете контакти. Правете това и успехът няма да закъснее.

 

Тагове: , ,