7 април, 2020

Рубриката на DevStyleR “Дивелъпъри в играта” продължава да разкрива лицата на професионалистите от българската гейминг индустрия. Днес ще ви запознаем с Антон Малинов – PHP Developer в Империя Онлайн ЕАД с над 4-годишен опит в индустрията.

Представи се? Какъв е твоят бекграунд в гейминг бизнеса?  

Казвам се Антон Малинов и съм част от гейминг индустрията повече от 4 години. Преследвайки мечтата си да се занимавам с игри, стигнах до Империя Онлайн и нейната академия за програмисти. Успешното й завършване ми даде шанс да стана част от екипа на най-голямото българско студио за разработване на игри – Империя Онлайн ЕАД. През това време съм работил по над 12 различни заглавия. 

На кои платформи работиш? На кои езици програмираш?  

Започнах като java developer, но постепенно, и в резултат на различни проекти, по които съм работил, днес пиша главно на PHP.

Какъв е бил най-трудният проблем, с който си се сблъсквал, когато си работил по игра? 

Най-трудното във всяка игра винаги е да осигурим перфектно усещане за контрол на играчите. Скоростта, с която всяко действие на играча се отразява върху играта му, е най-важното в моята работа. Затова и най-големите проблеми, с които съм се сблъсквал, са били свързани с перформънс, както и проблеми свързани с конкурентност между хиляди потребители. 

Кога една игра е готова за теб? 

Смятам, че разбирането за това кога една игра е готова, е строго индивидуално и зависи от това какви са плановете за развитието й. Моето лично мнение е, че една игра трябва да бъде споделена с аудиторията, колкото се може по-рано. Подходящ момент за това е, след като имаме ясна представа за концепцията и идеята на играта, а междувременно са реализирани и напълно работещи основните й функционалности. Колкото по-рано се види как се приема една идея сред геймърите, толкова по-добре. 

Следиш ли електронните спортове? 

Да, може да се каже, че електронният спорт е и мое хоби. Следя повечето актуални заглавия, както и някои вече залязващи стари класики. 

Кои игри са най-подходящи за е-спортове и защо?

Според мен най-подходящи за е-спорт са игрите, които имат високо ниво на конкурентност между играчите, както и нужда от кооперативност и отборна игра. Също така, изключително важно е да имаш възможно най-голям набор от различни умения, за да постигнеш добри резултати. Възможността играчите да достигат все по-високи резултати, единствено благодарение на тренировки, нови тактики и усъвършенстване на уменията си, е това, което разделя топ заглавията от всички останали. 

Коя е твоята предпочитана игра за е-спортовете?

В момента смятам, че най-добрите игри са Dota 2, League of Legends, Counter-Strike, Fortnite. 

dav

Имаш ли любим отбор? Участвал ли си в турнир?

Привърженик съм на европейските отбори и като любим такъв бих избрал Fnatic. Спечелиха симпатиите ми с непримиримостта си и това, че играят на 100% до самия край, независимо от развитието на игрите. Участвал съм в няколко неголеми турнира по различни версии на Fifa и World of Warcraft, като се надявам да успея да постигна дори по-добри резултати в бъдеще. 

Имат ли девелъпърите предимство, когато участват в е-спортове?

Много често, когато играя или гледам някоя игра, се замислям за това как е реализирана дадена механика, как работи и как бих могъл да я използвам оптимално. Това обаче ми помага просто да науча основите на дадена игра, което не мисля, че ми дава особено предимство при игра на по-високо ниво. Нужните опит и знания, за да достигнеш ниво за е-спорт форум, са много повече от знанието, което имам от анализа как работи дадена механика.

Как е-спортът влияе на гейм индустрията?

Е-спортът помага за популяризирането на игрите и разбиването на клишето, че игрите са за деца. Това помага за разширяването на гейминг пазарите и дава възможност за развитие на гейминг индустрията.

bty

Мислиш ли, че е-спортовете ще станат Олимпийски спорт?

Може би след доста време – да. Но в близко бъдеще очаквам все повече комбинирани  форуми за е-спорт игри и в съвсем скоро – Първата олимпиада за геймъри.

Какъв съвет би дал на начинаещи дивелъпъри в гейминга?

Да преследват мечтите си и да не се отказват, заради митовете, че игрите са за деца и правенето на игри не е професия, в която да развият добра кариера.

 

Тагове: , ,