22 януари, 2020

Услугата на Google за игри в облака Stadia не е най-лошата. Всъщност след като я оправяха няколко пъти и вече отива към добро. След десетилетия заекване чрез псевдо-облачни игри като OnLive и PlayStation Now, платформата на Google се освежава. Но дали сме готови за cloud gaming?

Stadia е доказателство, че облачната игра е теоретично възможна през 2019 г., като носи заглавия като Red Dead Redemption 2 и Destiny 2 на играчите на Chromecast, лаптопи, таблети и смартфони с минимален screen delay, пикселизация на интервали и добра графика (като изключим бекграунда). При правилните обстоятелства – стабилна интернет връзка и мощно устройство – друго какво остана…

За съжаление правилните обстоятелства са рядкост. Stadia може да е най-добрата услуга за облачни игри в историята, но все още има много проблеми. Поради проблеми с интернет инфраструктурата извън контрола на Google, Stadia е непостоянен, ненадежден и темпераментен. Никой не може да разглежда услугата като заместител на традиционните локално съхранени игри.

Това няма да е проблем, ако Google не беше обещал всички тези неща и още повече в началото на стартирането на Stadia. Google разкри услугата през март и дори тогава ръководителите говориха за безпроблемно 4K (и дори 8K) стрийминг и споделяне на игри с приятели, и куп други коментари. Седмицата преди старта шефът на Stadia Фил Харисън туитна, че всяко заглавие на услугата ще поддържа 4K. Това се оказа явно невярно, дори дни преди Stadia да излезе на живо. Red Dead Redemption 2 и Destiny 2 работят в по-голям размер, а не в действителност, 4K. От Stadia дори обвиниха в Twitter разработчиците, че не правят игрите си в 4K.

Просто казано – Google обеща твърде много. Ако Stadia беше стартирала като бета, тя лесно би могла да бъде в колоната за най-добри за 2019 г. Вместо това Google обеща за облачни игри, както много компании преди тях – и това е разочарование, както всеки път. Надеждата е, че поне 2020 ще бъде годината на AI технологиите, но защо не и на CG (Cloud Gaming).

Тагове: , , , , , ,